Skaņu inženieris Rodžers Lindsejs par to kā uzsākt karjeru

Ir aptuveni 18:00, vēls 1969. gada novembris. Esmu viens, nobraucis 300 jūdzes uz Anglijas ziemeļiem busiņā, no kura iztek vairāk eļļas un ūdens, nekā tiek patērēta degviela. Visbeidzot, lietum gāžoties kā no spaiņa, es piebraucu pie neliela kluba. Izkrauju savas grupas pieticīgo skaņu sistēmu, bungu komplektu, pastiprinātājus un skaļruņus, tad pa spirālveida kāpnēm, kas ierīkotas ēkas ārpusē, nesu to visu uz otro stāvu.

Man ir auksti, esmu pilnībā salijis, noguris un apstājies uz kāpnēm pusceļā – iestrēdzis starp sienu un kāpņu margām ar Marshall 4 x 12 ģitāras kabinetu rokās, kas lēni nospiež manu atlikušo asinsriti un vēlmi dzīvot. Tam visam cauri izlaužas balss, un es dzirdu:

“Tev ir darbs, kuru vienmēr vēlējies. Tas noteikti ir satriecoši, būt dzīvās mūzikas biznesā. Vai vari pastāstīt kā tu to visu sāki?”

Es pēkšņi attopos, ka tas ir tikai nomoda sapnis, kaut gan manā gadījumā, tas pat ir kaut kas līdzīgāks atmiņām. Šis manā dzīvē ir bijis visvairāk uzdotais jautājums, un kaut arī laiki ir ļoti mainījušies, kopš es sāku ar to nodarboties, tas joprojām ir ļoti sakarīgs jautājums.

 

Seši praktiski padomi

Gandrīz ikvienam, kuru esmu saticis, strādājot dzīvās skaņas lauciņā, ir bijis kāds unikāls stāsts, ko pastāstīt, un tas ir neatkarīgi no nacionalitātes, dzimuma vai šo cilvēku iepriekšējās karjeras.

Man vajadzētu pieminēt, ka sekojošie ieteikumi ir tādi, kuri noderēja konkrēti man. Tie nav konkrētu panākumu atslēga, bet daudz ko no tā, ko esmu iemācījies, var pielietot arī mūsdienās.

 

1. Padariet to par prioritāti

Mēs visi  zinām, ka mums nepieciešamas zināšanas, aprīkojums un pieredze, lai izsistos jebkurā profesijā. Tāpēc, ja patiešām kaut ko vēlaties, dariet to uz 100%. Nesēdiet uz vietas, negaidīt “lielo iespēju”. Dodieties jebkur, kur nepieciešama skaņas pastiprināšana. Baznīca, vidusskolas koncerts, vietējais klubiņš, jebkura vieta, kur varat piedāvāt savu palīdzību par maksu, vai sākotnēji pat bez maksas. Sapņojiet lielus sapņus, bet sāciet ar mazumiņu.

 

2. Esiet labi

Centieties padarīt sevi noderīgu, un jūs pamanīs un atcerēsies. Vienmēr izturieties labi, cieniet cilvēkus, ar kuriem strādājat. Nav svarīgi, ja domājat, ka esat pasaulē labākais dzīvās skaņas inženieris, kad mēnešus pavadāt lidmašīnās, koncertturneju busiņos un viesnīcās; ja labai komandai nepatiks ar jums sadarboties, jūs, iespējams, sagaida īsa karjera.

 

3. Visu laiku apgūstiet visu, ko vien varat

Ja jums ir tā paveicies, ka varat atļauties dzīvā audio apmācību kursu kādā modernā akadēmijā, jūs daudzas prasmes, kas nepieciešamas, iemācīsieties no pieredzējušiem profesionāļiem, kas būs lielisks pamats.

Tomēr ne visiem dota šāda priekšrocība, tāpēc izmantojiet katru iespēju, lai apmeklētu dažādus pasākumus – lielus un mazus, runājiet ar cilvēkiem, kuri dara to darbu, kuru vēlaties darīt arī jūs. Jūs būsiet pārsteigti par to, cik priecīgi viņi būs, ka var dalīties ar savām zināšanām (protams, ja izvēlēsieties atbilstošo brīdi, nevis, piemēram, momentu, kad viņu grupa kāpj uz Vemblija Stadiona skatuves).

 

4. Nebaidieties

Neļaujiet tehnoloģijai sevi iebiedēt. Ja es to varu, tad to var arī jebkurš cits. Tā nav smadzeņu operācija, neviens nav nomiris sliktas skaņas dēļ (kaut gan mēs droši vien zinām pāris priekšnesumus, kuri bija ļoti tuvu tam, lai tā notiktu). Visi dzīvās skaņas inženieri būtībā dara vienu un to pašu – vai tas ir simts cilvēkiem, vai simts tūkstošiem.

 

5. Esiet pacietīgi

“Skaļums un tonis” ir ierastie elementi, tas, ko ar tiem darāt ir svarīgi. Diez vai jums savas karjeras sākumā būs jātiek galā ar 200 ieejas kanāliem. Centieties savu pieredzi būvēt pakāpeniski un jūs iegūsiet stabilu, vienmērīgu progresu.

Uzticieties savām ausīm. Nebaidieties izmēģināt kaut ko ārpus jūsu komforta zonas. Neaizmirstiet, ka neatkarīgi no tā cik liels vai mazs ir pasākums, tas ir kā noklausīšanās nākamajam!

 

6. Uzņemieties aprēķinātus riskus

Pirmie darbi ar lielākiem māksliniekiem, koncertzālēs vai stadionos ir bailīgi visiem, bet neļaujiet tam jūs apturēt no lēkšanas nezināmajā. Tieši šīs lietas noteiks jūsu karjeru nākotnē.

Un visbeidzot -

Katram no mums galvā ir “sapņu pasākumus” (kurā droši vien darbojas jau ir pilnībā nokomplektēta komanda). Līdz šī diena pienāk, esiet gatavi strādāt ar plašu muzikālo priekšnesumu un žanru klāstu.

Atcerieties, mēs esam mūzikas inženieri, nevis kritiķi, bet mēs mīlam mūziku. Turiet atvērtu prātu un priecājieties, ka varat strādāt ar dažādiem māksliniekiem. Atcerieties, ka pateicoties viņiem, jums būs iespēja nomaksāt hipotekāro kredītu vai segt savu bērnu augstskolu izdevumus.

Neatkarīgi no tā, kurā dzīvās skaņas lauciņā jūs beigās nonāksiet, jums noteikti šķitīs, ka tas aizņēmis mazliet vairāk laika un bijis mazliet grūtāk, nekā sākotnēji iedomājāties. Ja veltīsiet tam savu laiku un nepārstāsiet “klausīties”, tas jums būs pats labākais darbs, kādu vien varat iedomāties.

 

Rodžers Lindsejs ir dzīvās skaņas inženieris un audio konsultants. Savu karjeru viņš sāka 1970. gadā ar rokgrupu “Procol Harum” un kopš tā laika, strādājis ar daudz un dažādiem māksliniekiem, tostarp Džeimsu Teiloru, Džordžu Maiklu, Sadē un Prinsu. Paralēli savam darba koncertturnejās, viņš izveidojis “Roger Lindsay Associates”, kuru izmanto tādi klienti kā F.I sacīkšu komandas, pro audio inovatori Shure un JBL, kā arī BBC veidotais “Top Gear”. Viņš apskaņojis pašu pirmo Endrjū Loida-Vēbera mūziklu arēnā - “Jēzus Kristus superzvaigzne” un kopš 2007. gada strādājis pie dzīvā audio katrai NFL spēlei Londonā.

Zīmoli

ADAM AUDIOBoston pianoGHSGrassiYamaha
71
zīmolu
Kredīta kalkulators logo
Preču grupa:
Pirkuma summa:  EUR
Kredīta termiņš:  mēn.
Pirmā iemaksa:  %
Pirmā iemaksa: 0.00 EUR
Ikmēneša maksājums: 0.00 EUR
Kredīta summa 0.00 EUR (t.sk. maksa par aizdevuma piešķiršanu 0.00 no atlikušās pirkuma summas daļas), aizņēmuma likme 0.00, maksa par saistību izpildes kontroli 0.00, gada procentu likme (GPL) 0.00, kopējā maksājamā summa 0.00 EUR.
Veiktajiem aprēķiniem ir informatīva nozīme!