Intervija ar Ihsahn no "Emperor", ("Thou Shalt Suffer", "Peccatum").

Ibanez: Kāda izdevās Jūsu pēdējā Savienoto Valstu turneja ar grupu „Emperor” ?

Ihsahn: Es uzskatu, ka tā izdevās lieliska. Grupa „Emperor” izjuka 2001. gadā, bet ir ļoti patīkami atkal apvienoties, lai varētu sarīkot pāris atgriešanās turnejas, kurās lieli klausītāju pūļi, kas ieradušies no tālām vietām, atkal vēlas tevi ieraudzīt un sadzirdēt. Klausītāju pūļi bija ļoti atsaucīgi un kopumā viss izdevās ļoti veiksmīgi un sniedza mums patīkamu pieredzi.

Ibanez: Kā Tev liekas, kāda uzstāšanās neizdevās ?

Ihsahn: Domāju, ka nē. Pirmā tūres uzstāšanās notika Čikāgā, tur nācās pacensties....kā nekā tas bija sākums. NY uzstāšanās izdevās lieliska, arī LA šovs izdevās samērā labi. Kaut kur pa vidu starp uzstāšanās reizēm viens no mūsu skaņas pastiprinātājiem vienkārši neizturēja, bet cik atceros – vienmēr notiek kaut kas līdzīgs. Domāju, ka personīgi mums visiem ir bijušas uzstāšanās reizes gan labākas, gan sliktākas, bet visā visumā tūre izdevās ļoti labi.

Ibanez: Vai ir vēl kādi citi projekti, pie kuriem Tu pēdējā laikā strādā ?

Ihsahn: Pats pēdējais projekts saucas „Hardingrock”. Manai sievai, Haidijam un man pieder skaņu ierakstu izdevniecība, un kādu laiku atpakaļ mēs kopā muzicējām grupā ar kas saucās „Peccatum”. Pašlaik es lieku uzsvaru savai solo karjerai ar nosaukumu „Ihsahn”, un mana sieva tieši to pašu ar nosaukumu „Star of Ash”. Sanāca tā, ka mēs uzsākam kopīgu projektu ar kādu Norvēģijā ļoti populāru tautas mūziķi. Viņš muzicē uz mūzikas instrumentu, kas ļoti līdzinās vijolei – Hardingfele. Tas ir Norvēģijas tautas mūzikas instruments, kurš izmanto cita veida skaņojumu.

Tātad kopīgi mēs ierakstījām Norvēģijas tautas dziesmu saturošu albūmu, kuras izpildījām gan vieglā „ambient”, gan smagā metāla manierē, atšķirīgos skaņojumos. Sakarā ar šo projektu mēs visi uzvedāmies ļoti zinātkāri, jo vēlējāmies sajust apkārtējo attieksmi tad, kad pabeigtu šo projektu. Salīdzinoši, Norvēģijā mēs vēl nekad nebijām saņēmuši tik lielu atsaucību, nekad no iepriekšējiem projektiem. Sakarā ar šo projektu mēs saņēmām atsauksmes un pieprasījumus no visas pasaules un, tas bija samērā liels pārsteigums. Laikam jau cilvēki beidzot ir gatavi klausīties kaut ko mazliet eksperimentālāku.

Ibanez: Tātad tas viss kopā ir samērā eklektisks mūzikas žanru sajaukums ?

Ihsahn: Jā, patiešām tas tā arī ir. Mēs centāmies pēc iespējas vairāk sasaistīt moderno mūziku ar tautas dziesmām, pie kam tās ne vienmēr ir 4/4 ritmā. Ierakstā dažas dziesmas ir stipri improvizētā izpildījumā, bet ir arī tādas, kurām vispār nav ritma. Tas patiešām bija ļoti aizraujošs un interesants process. Kopumā ierakstam ir savs personīgais skanējums, bet pie tā visa mēs vēl vēlējāmies pievienot dažas modālās harmonijas un dažas dziesmas mazliet vairāk „minorizēt”.

Cenšoties optimāli saskaņot hardingfeli(vijolei līdzīgs instruments) un ģitāru, mums nācās pārskaņot instrumentus gandrīz pirms katras dziesmas, atkarībā no tā kāda tonalitāte tiktu izmantota. Kopumā šis process deva mums lielu pieredzi.

Blakus tam visam, es strādāju pie sava otrā solo albūma, ar to pašu nodarbojās arī mana sieva. Mēs abi esam diezgan patstāvīgi aizņemti ar darbu studijas apstākļos.

Ibanez: Cik tālu Tu esi ticis, darbā pie sava jaunā solo albūma ?

Ihsahn: Pirms es devos turnejā pa ASV, es nosūtīju savam bundziniekam desmit jaunu dziesmu partijas, kurām būtu jāieraksta ritma partijas. Tādejādi man tagad ir ierakstīti visu jauno dziesmu pamati. Es vienmēr ierakstu dziesmas šādā veidā – vispirms ģitāru pamatus un ritmu, ģitāru pamatus pēc tam pielaboju un pārrakstu vēlreiz. Šis bundzinieks ir ļoti talantīgs, viņš spēj ierakstīties pilnīgi jebkādā veidā un situācijā. Viss, kas pašlaik ir palicis pāri – melodijas, solo partijas. Protams, ka arī taustiņu instrumentu partijas, bass, balss un teksti.

Ibanez: Kā Tev liekas kā pēdējā laikā ir izmainījusies Tava ģitārspēles maniere ?

Ihsahn: Pēdējo piecu gadu laikā tā ir pamainījusies, kopš es pasniedzu vairāk privātstundu. Tad, kad kāds cits interesējas par to kā Tu pats to dari, pietam Tev tas viņam jāizskaidro visās detaļās, ir nepieciešama daudz lielāka koncentrēšanās. Es vienmēr cenšos panākt, lai mani skolnieki paši izvēlētos materiālus ar kuriem strādāt, jo priekš manis tas vienmēr ir bijis labs veids kā apgūt kaut ko jaunu. Vienmēr un visur esmu vēlējies spēlēt to mūziku, kas man patiešām patiktu. Grūti ir kļūt iedvesmotam tad, kad Tu spēlē tādu mūziku, kas Tev patiesībā neinteresē.

Kas attiecas uz ģitāru, es pats nekad neesmu ņēmis privātstundas. Esmu pilnībā to apguvis pašmācības ceļā. Pašā sākumā es mēdzu trenēties 3-6 stundas dienā. Kad Tu nodibini savu grupu, sāc nodarboties ar komponēšanu un ierakstu izdevniecību, un visu pārējo, kas ar to saistīts, Tu sāc mazliet atpalikt un aizmirst par treniņiem. Domāju, ka mana spēcīgā puse kā ģitāristam ir spēja radīt ģitāras partijas un gājienus tā, lai tie labi un interesanti skanētu kopā. Spēja pārstrādāt un pārveidot tās partijas, kas neskan. Ir miljoniem ģitāristu, kas var spēlēt tehniskāk un ātrāk par mani, es tikai mēģinu koncentrēties un uzlabot to, ko man patīk darīt vislabāk. Nezinu, vai atbildēju uz uzdoto jautājumu.

Ibanez: Kad Tu sāki spēlēt uz Ibanez ģitārām ?

Ihsahn: Netālu no manām mājām bija patiešām labs mūzikas instrumentu veikals, tomēr tajos laikos Ibanez ģitāras nebija tik vienkārši iegādāties. Tā nu es spēlēju uz pilnīgi jebkuras ģitāras, ko bija iespējams iegādāties. Savu pirmo Ibanez ģitāru es iegādājos 1999.gada koncertūrē kopā ar grupu „Emperor and Peccatum”, tas bija „Universe” modelis un nopirku to es no kāda mūsu atbalsta grupas darbinieka. Nedaudz atgriežoties pie iepriekšējā jautājuma, tas ietekmēja manu ģitārspēles manieri samērā daudz. Platāks grifs, vairāk nācās izmantot kreisās rokas mazo pirkstiņu. Nācās piestrādāt tieši pie tehnikas. Manas rokas pirkstu spēks kopš tā brīža manāmi pieauga.

Ibanez: Kapēc Tu sāki spēlēt tieši uz RGT sērijas ģitārām ?

Ihsahn: Esmu diezgan liels tradicionālu lietu piekritējs. Vienmēr ir sanācis tā, ka ģitāras, uz kurām es spēlēju, ir melnā krāsā. Vienmēr esmu centies izvēlēties ģitāras, kas veidotas no atšķirīgu koku korpusa un grifa, bet vienmēr ir sanācis tā, ka ģitāra atkal ir melnā krāsā. Bet tad, kad es ieraudzīju RGT320Q – korpusā bija tik daudz toņu, un pats koks arī izskatījās ļoti skaisti. Tā es nonācu tieši pie šīs konkrētās ģitāras. Vēl manā kolekcijā ir RGA121 un NT105 pusakustiskā.

Ibanez: Ko Tu ieteiktu jaunajiem mūziķiem?

Ihsahn: Es domāju, ka ļoti svarīgi ar mūziku nodarboties nopietnā veidā. Esmu to teicis ļoti daudziem saviem skolniekiem, tiem, kas vēlas dibināt savu grupu. Daudzi mēdz to nosaukt kādā joku nosaukumā un dziesmu teksti arī tiek rakstīti „pa jokam”, viss tas kļūst par iemeslu, lai spēlētu pa jokam. Parasti es viņiem iesaku sākumā nodibināt nopietnu grupu, kur ir nopietna pieeja un notiek muzicēšana no visas sirds. Tad, kad Tu esi ieguvis kaut kādu nopietnāku pieredzi, Tu vari paralēli dibināt kaut vai 10 joku grupas, bet visā visumā – iesaku pieiet šai lietai pa īstam, esi mūziķis pa īstam. Ja Tu pats to visu uztver tikai pa jokam, kādēļ lai kāds cits to uztvertu nopietni?

 

Zīmoli

GHSMesaVIC FIRTHErnie BallRightOn
71
zīmolu
Kredīta kalkulators logo
Preču grupa:
Pirkuma summa:  EUR
Kredīta termiņš:  mēn.
Pirmā iemaksa:  %
Pirmā iemaksa: 0.00 EUR
Ikmēneša maksājums: 0.00 EUR
Kredīta summa 0.00 EUR (t.sk. maksa par aizdevuma piešķiršanu 0.00 no atlikušās pirkuma summas daļas), aizņēmuma likme 0.00, maksa par saistību izpildes kontroli 0.00, gada procentu likme (GPL) 0.00, kopējā maksājamā summa 0.00 EUR.
Veiktajiem aprēķiniem ir informatīva nozīme!